almealogo

1. AVTALEN

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av varer til sluttkunde i Norge.

2. PARTENE

Selger er:

Almea.no/Immitec Norge AS, Farmannsveien 18-22, 3111 TØNSBERG

Postadresse: Almea.no/Immitec Norge AS, Postboks 2054, 3103 Tønsberg
E-post: kundeservice@almea.no
Telefonnummer: 33 00 30 00 (telefontid mellom klokka 9 og 17 på hverdager)
Organisasjonsnummer: 997 663 934 MVA

Kjøper er den person som foretar bestillingen.


3. GJENNOMFØRING AV KJØP

For at du skal føle deg trygg på hvordan du handler i nettbutikken vår har vi beskrevet kjøpsprosessen her: - Oversikt over produktet, registrering av dine personalia og valg av betalingsmåte.
- Dersom du ønsker å betale med kort blir du videresendt til Dibs sin betalingsløsning for å skrive inn kortopplysningene. Løsningen benytter SSL som sikkerhet. Det betyr at kortopplysningene blir sendt via en sikker side og ikke kan leses av utenforstående.
- Mottak av ordrebekreftelse. Dersom du oppdager feil i denne, kontakt oss og vi retter opp for deg.
- Dersom du velger faktura som betalingsløsning, vil denne følge med din forsendelse.


4. BESTILLING OG BETALINGSVILKÅR

Du må være minst 18 år for å kunne kjøpe varer fra oss. 
Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som staten til enhver tid fastsetter.
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom faktura eller Visa/MasterCard. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reserverasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Har du spørsmål rundt dette kontakt bank eller kortselskapet ditt.
Du behøver ikke å betale på forhånd og gratis papirfaktura kan sendes sammen med din forsendelse. Betalingsfrist er spesifisert på faktura. Kontakt kundeservice dersom du ønsker en tredelt faktura ved neste levering. Ved manglende betaling vil det til enhver tid påløpe fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår av faktura, er betalingsoppfølging overdratt til Alektum Inkasso AS.

4.1 Visa/MC
Dersom du velger å betale med Visa/MC vil ditt kort automatisk bli belastet for dine abonnementsvarer på leveringsdato så lenge abonnementet er aktivt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker å endre dette.

4.2 Paypal
Dersom du velger å betale med Paypal vil ditt konto automatisk bli belastet for dine abonnementsvarer på leveringsdato så lenge abonnementet er aktivt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker å endre dette.


5. ABONNEMENT

Første leveranse av produktet får du til halv pris om ikke annet er spesifisert. Produktet leveres automatisk hjem til deg uten bindingstid eller kjøpsforpliktelser. Ønsker du ikke å fortsette etter prøvepakken må du gi oss beskjed innen dato («Siste endring») som står på faktura vedlagt med prøvepakken. Etter at du har mottatt prøvepakken kommer produktet fast hjem i postkassen til redusert pris. Se hovedsiden eller annonsen for intervall og pris/forbruk på ditt produkt. Det tilkommer kun kr 39.50,- i tillegg for porto og ekspedisjon pr. forsendelse. Ønsker du å endre frekvensen (hvor ofte), sette ditt abonnement på pause eller gjøre andre endringer, kontakt kundeservice. 
Endringer av produkter og leveringsmåte kan forekomme. Dette gjelder forbedring av produkter, distribusjon og eventuelt endringer i emballasje som skal være fordelaktig for deg som kunde. I enkelte tilfeller kan også produkter tas ut av vårt sortiment. Du vil da bli informert om endringene på en tydelig måte.

Prisene fastsettes årlig. Prisendring vil være i takt med normal prisutvikling i markedet. Som kunde hos oss skal du alltid oppleve å få topp kvalitet til god pris. Gjeldene priser publiseres på vår nettside.


Stoppe abonnementet Abonnementet kan sies opp fortløpende. Oppsigelsen vil tre i gang med øyeblikkelig virkning. Unntaket er når varen er sendt fra oss som leverandør, normalt 10 dager før du skal motta neste levering. Denne dato («Siste endring») står på din faktura. Er denne dato overskredet er du forpliktet til å motta og betale for denne leveringen. Ta kontakt med kundeservice for å stoppe ditt abonnement.

Pause abonnementet Du kan når som helst pause abonnementet eller endre leveringsintervaller. Ta kontakt med kundeservice.

Kun nye kunder
Tilbudet gjelder kun nye kunder. Dersom du har mottatt prøvepakke før og bestiller på nytt vil automatisk ditt abonnement bli startet opp igjen.


6. LEVERING

Du får produktet rett hjem i postkassen. Forsendelsen sendes som brevpakke med Posten/Bring Norge. Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning.


7. REKLAMASJON

Hvis pakken er skadet eller produktet har feil/mangler er dette en reklamasjon. Vennligst kontakt kundeservice for å avtale reklamasjon og finne løsningen som passer best for deg. Vi er veldig opptatt av kvaliteten på våre varer og ber deg derfor melde om feil så raskt som mulig.


8. ANGRERETT

Ønsker du å benytte deg av angreretten så skal angrefristskjema benyttes. Skjemaet finner du her. Husk å oppgi kundenummer. Angreretten forutsetter at du må gi beskjed senest innen 14 dager fra du mottar første forsendelse dersom du ønsker å benytte angreretten. Varen, inklusiv vedlagte faktura samt utfylt angrefristskjema, sendes tilbake. Du er selv ansvarlig for å dekke returporto. Varen skal puttes i en egnet konvolutt eller bruk embalasjen varen kom i. Det er ikke angrerett på kosttilskudd i forseglet emballasje, eller andre varer som av hensyn til helsevern ikke er egnet for retur, der forseglingen er brutt. Forseglingen på produktet må være ubrutt for at retur skal godkjennes. Ved abonnement gjelder angrerett kun i forbindelse med første leveringen. For nærmere opplysninger, se angrerettskjema.

Merk at det kun er angrerett på første pakke ettersom påfølgende varer er identiske. 

Velger du likevel å returnere en av de neste forsendelsene vil du motta en faktura på returomkostninger. Dersom du betaler returporto selv er gebyret på 149 kr. Men for uavhentede pakker er gebyret på kr. 249,-. Om du ikke ønsker flere forsendelser må du avbestille innen angitt frist på siste faktura (se dato for endringsfrist på forsiden av fakturaen). Er frist for endring overskredet betyr det at neste pakke i ditt abonnement allerede er sendt fra oss. Endringen vil da tre i kraft ved neste forsendelse. Forsendelser som returneres til Almea.no/Immitec Norge AS via postoppkrav vil ikke bli hentet. 

Varer skal returneres til: 
Almea.no/Immitec Norge AS, Postboks 2054, 3103 Tønsberg.


9. KUNDESERVICE

Du kontakter oss enklest via e-post kundeservice@almea.no eller på telefon til kundeservice 33003000 hverdager mellom klokka 9:00-17:00.

Ved bruk av angreretten eller reklamasjon, vennligst returner produktene til følgende adresse: Almea.no/Immitec Norge AS, Postboks 2054, 3103 Tønsberg. Les nøye punktet over om angrerett før innsending


10. KUNDEOPPLYSNINGER/PERSONVERN

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysningene du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser ovenfor deg.
Alle kundeopplysninger vil bli godt ivaretatt og skjermet for offentligheten. Ingen opplysninger gis eller selges videre til andre selskaper.
Som kunde hos oss vil du kunne motta tilbud og nyheter vedrørende produkter, kundefordeler, konkurranser og lignende fra oss eller en av våre samarbeidspartnere. Du kan når som helst ta kontakt med oss for å reservere deg mot slik kommunikasjon.
Vi forbeholder oss retten til å kunne kontrollere din kredittverdighet ved kredittkjøp og fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.